Nu är jag klar!!!!

Visst fick ni lite panik i alla fall:)!
Vi har några goda traditioner i vår familj och det mesta handlar om sånt man kan äta! Vi har kokat knäck (och den är slut) kokat fudge (kvar men inte så god) bakat saffransbullar (slut) och bränt pepparkakorna i ugnen och framför allt har vi gjort årets pepparkakshus!!
Min idé i år var att göra ett muminhus, kommer aldrig att gå sa Amanda "du kommer bara att bli arg". Okej första försöket blev absolut misslyckat och var mer ruiner än hus men jag bet ihop och log! Gjorde ett nytt försök och resultatet ser ni nedan! Lite snett och kanske inte helt likt men vi är nöjda!
Julgranen plockade vi in i lördags.Ett rackarns pillrande med julgransfoten men till slut fick jag fast granen. 1:a ljuslingan var död men den andra med 100 småljus fungerade. Bra! Så småningom stod granen där med julgranskulor glitter och sina 93 fungerande småljus och bara var så fin! ....I ca 2 timmar sen dog den j***la ljusslingan!!!
Okej klädda av granen glitter kulor och slet av ljusslingan och meddelade barnen att nu skulle vi bli Jehovas!!!
Ingen av dom nappade på detta förslag så jag åkte och köpte en ny ljusslinga!
När jag ska montera slingan så rasar julgransfoten i delar! Djupa andetag och räknade till 320 baklänges så kom jag på att jag monterat foten fel...sånt som händer....men nu står granen och lyser och vi har inte blivit jehovas...ännu!

Nu är det bara inhandling av alla julklappar och mat kvar och det tar väl ett par dagar! Hur det än går så om en vecka är det snart juldagen!!!! Då startar lugnet och en lång ledighet hägrar! Kramar till er alla!


Kommentarer
Postat av: A

Supersnyggt muminhus. Vilken bragd att göra ett runt hus, jag brukar inte ens lyckas med dom vanliga traditionella.

2008-12-17 @ 22:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0