Pantertanter

Okej, okej - jag är två dar sen med mitt inlägg, men bättre sent än aldrig. Tack för alla grattishälsningar, dom värmer även om jag tycker att vi inte behöver fylla nåt mer nu. 45 år är väl en lämplig ålder att stanna vid. Jag tror faktiskt att det är den allra bästa åldern, oavsett vad 30- och 35-åringarna säger. Men vi sa kanske detsamma när vi var där..... Det finns i alla fall en trötst i att man alltid tycker att man är i den bästa åldern just nu. Tänk när vi är 80 och sitter på hemmet och säger detsamma! Då ska vi vara riktiga pantertanter....

På tal om pantertanter. I fredags hade jag tagit ut kompledigt och lovat mamma att skjutsa henne och hennes juntakompisar till södra sidan. Dom skulle "shoppa loss på Jacks och Coop". Mammas junta har också sitt ursprung ända från när dom gick skolan. Det var jättehärligt att släppa av tre fnittrande damer i sina bästa år vid Jacks och sedan skulle dom nog försöka hitta broddar på Myrorna för det var ju lite halt att gå till Coop. Nåväl, trippen förlöpte väl och de tog sig hem med både armar och ben i behåll, fullastade med shoppingkassar.


Pantertanter kan ta sig de flesta uttryck. I fredags hade vi fest här hemma. Vi var 12 stycken, varav sex pantertanter. En somnade i sängen vid midnatt, en annan for runt med disktrasan och torkade lite här och där, en tredje lierade sig med sin man vid julklappsspelet och bar hem nästan alla julklappar (Ullis, känner du igen dig?), en fjärdes man smyckade toaletten med alla mina halsband, en femte skulle upp och jobba dagen efter men bangade inte för det utan stannade till "the bitter end" och den sjätte hade tänt ljus på hallspegeln som sprack och även gjorde att lampan under sprack  och att hallen blev full av stearin (det här är alltså jag). Trevligt hade vi i alla fall.

I afton kommer släkten på middag. Jocke kommer från Oslo vid midnatt så han hinner inte vara med på kalaset. Istället  vakar jag in honom och välkomnar honom hem med en macka med julskinka och senap.

Till er alla från oss alla - en riktigt God Jul och Gott Nytt År!



Kram Anki

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0