Julefriden är här!

Jag älskar min familj!
Lax, pressad potatis och romsås till middag, alla äter och är glada OCH sonen hade bjudit hem sig på middag! Alla samlade runt bordet och Amanda tycker det är dax att baka lussekatter. Det är typ den äckligaste bulle jag vet! I den här familjen har vi en egen variant av lussekatt - en vanlig bulle med saffran fylld med en vaniljsmörsklegg! Mycket smaskigt! Jag lovade bak i kväll om de skulle hjälpa till! Jajamän sa Elin och sa att vi gör som vanligt! Som vanligt innebär att jag bakar och hon sitter bredvid och tittar på och äter sedan med väldigt god aptit! Ikväll for hon dock på träning men sonen tog hennes roll men åt bullar gjorde hon själv!

När alla bullar var bakade och de mindre flickorna hade fått göra några lussekatter (6st) så samlades vi alla vid köksbordet med massor av tända ljus, ett berg av vaniljsaffranbullar och kall mjölk och bara myste! Det är julefrid!!!!

Med risk för att ni kanske blir arga på mig så måste jag påminna om att efter nyår då startar träningen! Kommer att behövas för min del, gott med bullar glögg julskinka (vi har snart ätit upp den första skinkan...)janssons köttbullar prinskorvar....ja så gott som allt är gott! Och tänk när vi blir less på julmaten då köper vi pizza och hamburgare...Men fram till nyår är det bara att tugga och njuta! Funderar på att önska mig en riktigt stor mysdress att växa i....

Förra helgen blev vår Elin svensk mästare! I vår familj är hon även mästare på att äta choklad. Ingen blev så glad som hon när vi (läs: jag) vann 2 kg choklad på Grönan! Hon hade t om lagt upp en taktik hur vi skulle vinna!


Ny helg stundar och vi ska vara hundvakt till broderns lilla Vincent, lite jobb på söndag ...kanske något bus på fredag...
men inget kan ju mäta sig med juntajulfesten! Det var kul!
Kramen till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0