Hur svårt kan det va`?

Kapitel 2 i inredningstillval:
Igår kom jag på att jag aldrig på riktigt sett det kakel och klinkers som projektledaren föreslagit till badrummet. Mitt fokus hittills har varit helt och hållet på köket. Började i alla fall med att titta i katalogen och det visade sig att klinkersen var svart och typ glencheck-rutig. Jag hade tänkt mig mer antracitgrå och inte glencheck-rutig..... Nåväl, skickade ett mail till projektledaren och frågade om jag fick välja vilket kakel och klinkers som helst eller om jag måste hålla mig till något särskilt märke. Och han svarade: "Allt är möjligt. Det viktiga är att man bestämmer sig". Jodå, jag förstod minsann piken!
Men sen fick han nog dåligt samvete och bad mig vara försöksperson på att förstå ritningar. Jag fick full poäng både på var takspottarna var placerade och var el-uttagen satt. Han menade att jag var ett tekniskt geni. Tänk, att jag har nästan misstänkt det...=)) Det var bara lärarna i skolan som aldrig begrep det, tror jag...

Idag har jag och Jerry varit och tittat på det utvalda kaklet och klinkersen. Jo, det är glencheck-rutigt och det är svart. Fast det var inte så tokigt ändå. Jerry ville veta om jag tyckte att det var okej och jag visste inte riktigt. Så efter en stund hade jag hittat lite andra alternativ av klinkers och bestämde mig i ena stunden för det ena, för att sedan ändra mig efter ytterligare en stund. Då tappade Jerry också tålamodet och väste irriterat att nu fick jag faktiskt bestämma mig. Det slutade med att jag valde ursprungsklinkersen....


Nä, nu ska jag släppa alla (angenäma) problem med inredningsvalen. Nu stundar juljunta. Undrar vad jag ska välja för paket när tärningarna visar 1 eller 6...

Ikväll ska vi ha världens bästa kväll. Kram Anki

"Det är dags att gå hem när du börjar likna ditt passfoto"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0