Jullov

Skönt att vara ledig tänker man....och har alldeles glömt bort hur det brukar vara när även ungdomarna är lediga. Jag har börjat förstå att vi bedriver ett vandrarhem. Först har vi ju då Jocke som kommer och går. Från att meddela att "jag skulle vara medveten om att han aldrig mer skulle bo hemma och att det därför var min plikt att skämma bort honom riktigt ordentligt" i augusti när han planerade att flytta till Jonas lägenhet, till att bo i den i en månad och sedan flytta hem igen i en månad och sedan iväg till Oslo i två månader och nu bo hemma igen....åtminstone ibland. Imorse kom han hem vid 9-tiden när vi fortfarande låg och halvsov. Han lyckades i alla fall väcka upp oss ordentligt när han åt en bryta - tänk att ljusugnsbröd kan låta så mycket!!! Smyga är väl inte en av hans starka sidor....

Jag vill påpeka att jag tycker det är kul att han är hemma igen. Men med tanke på hur det ser ut i rummet så har jag förstått att han bara ser det som en högst tillfällig lösning. Sen har man ju lärt sig att dom här tillfälliga lösningarna kan bli ganska långvariga ibland, eller så blir det som det varit .- en jojo-lösning där han kommer och går....

Sen har vi då Jesper. Sedan han köpte sin 42'-tv och fick låna Jockes Xbox (eller vad nu är) har vårt hem varit samlingsplatsen för stans ungdomar. Skönt, tycker jag - då vet jag var jag har honom, även om blir det lite trångt i hallen med alla skor. Sen händer det att kompisarna är här, men inte Jesper....Igår kväll när två av hans kompisar dykt in på hans rum vid 23-tiden tyckte jag att det kunde väl vara på sin plats att fråga var Jesper var någonstans och jodå, glada i hågen svarade dom andra att han är nog på Statoil. Han dök upp till slut men vad i hela friden gör man på Statoil i en timme??? Imorse var fortfarande två av killarna kvar förstod jag av alla skor i hallen. Så jag tror att alla bäddar var uthyrda...Hur som helst så är det en mycket dålig inkomstkälla att bedriva vandrarhem!

Just nu är jag alldeles ensam hemma. Jerry är på hockey, Jesper har meddelat på en lapp att han äter på "Olles" (O'learys) och ser hockeyn där. Jocke har jag ingen aning om var han håller hus. Han kan vara på förfest igen...Var vi verkligen ute både juldagen och annandagen när vi var unga???

Kolla in skorna jag köpt idag, både ett par röda och ett par svarta. Måste ju använda upp pengarna jag fick i julklapp =))



Njut av alla lediga dagar tjejer!

Kram Anki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0