Allt möjligt tjoller

Alla har nu återhämtat sig från magsjuka och magkatarr men det var en lång vecka!
Hade ett konstigt samtal med vårdcentralen den dagen Amanda var sjuk. Hon är ju över 12 år och för att vara hemma med henne måste jag ha ett läkarintyg. OK, ringde pratade med en sköterska som sa att de inte kunde göra hembesök, en läkare ringde upp och kunde inte skriva ett intyg på att hon var sjuk om han inte träffat barnet. Detta förstod jag klockrent MEN vi fick inte komma dit och de kunde inte komma hit!!! Nåja han skrev ett intyg men nu återstår kampen med betongklumpen Försäkringskassan..........

Fredagens russindiscot var varmt och Krutov var bra och jag var bara i baren en gång!!!! Lördagmorgon vandrade vi till Nordanå för basketturnering, pigga och glada. Där var det hur många barn som helst och alla hade typ en basketboll var och alla studsade bollen i trägolvet hela tiden och inte nog med detta så fanns det ett signalhorn som tjöt mest hela tiden. En tuff lördagsförmiddag (3 ½ timme) som jag nog i framtiden kan avstå ifrån! Flickebarnet var dock strålande lycklig och vann sina matcher så det var väl värt det:)

I fredags firade vi  här hemma att Elin fått kommunens idrottstipendium på 10 000 kronor, däremot hade vi lite olika åsikter om vart pengarna skulle gå! Jag sa sparkonto och hon sa något helt annat! Fast jag passade på att önska mig julklappar......

Igår snöade det! Mysigt! Ett tunt täcke la sig på marken och täckte asfalt och läskiga isfläckar! Jag gjorde ett kraftig vurpa på jobbet! Ryggen och rumpan fick sig en rejäl smäll. Kan berätta att det är svårt att sitta stå ligga gå.... Min kollega fick knyta mina skor idag...kanske jag borde varit hemma från jobbet...nää det går över, livet får gå lite i slowmotion några dagar och lite hjälp kan ju vara nyttigt att be om - har jag hört!

Lite lyckorus i morse när jag skjutsade Elin på morgonträning - kl 06.20 vid sunnanåskolan stod polisen med lasern och jag körde 50 (tack och lov!!) Lyckoruset gick över en halvtimme senare när jag fick hämta hem henne för hjärnskakning.
Hon har vilat idag och strax ska vi äta choklad så att vi blir lite lyckliga! Choklad kan nog bota både ryggont och hjärnskakning.....tror jag! I alla fall så kanske det fastnar lite mer fett på oss så att när vi faller så gör det inte så ont!!!


"Styrka är förmågan att bryta en chokladkaka i fyra bitar -
och sedan bara äta en av dem" (Judith Viorst)

Kramar till er alla och gå försiktigt! Anneli


Kommentarer
Postat av: A-K

Det är verkligen action i familjen Djärv-Johansson!

Stort grattis till stipendiet Elin!

2008-11-19 @ 21:18:22
Postat av: E

Tack så mycket A-K!

Och ja, det är VERKLIGEN action i vår familj. :-)

2008-11-20 @ 21:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0