Hokus pokus

I tisdags var jag till en sjukgymnast i Umeå som ger akupunktur. Jag är av naturen skeptisk till sånt där hokus pokus, men hon har nästan lyckats omvända mig.

Först fick jag berätta om mitt liv med jobb, familj och allt annat. Eftersom det här året inneburit fem begravningar och ett bröllop så berättade hon för mig att jag led av en massa undertryckt sorg, som skapar jättestor stress. Jaha, tänkte jag - det behöver man ju inte vara Einstein för att lista ut...

Sen började hon fråga om jag hade problem med magen, torra ögon, sov dåligt - men nej, några såna problem har jag verkligen inte. Men sen hände det!!! Hon frågade om jag hade klåda i öronen! Hur i hela friden kunde hon veta att jag fått nån typ av eksem i ena örat som kliar utav bara den? Jag var ju tvungen att medge att jo, lite klåda har jag nog i alla fall. Det var njurmeridianen som inte mår så bra, fick jag veta. Stress påverkar njurarna och det visar sig i form av klåda i öronen. Så nu vet ni det!

Sen satte hon en massa nålar över hela min kropp och det var en liten rackare nere på vaden som gjorde riktigt ont. Och när jag berättade det, så visade det sig så klart att det var just njur-nålen....

Det hela tog ungefär 20 minuter. Sen mådde jag lite illa i någon timme men kände mig ändå fantastiskt harmonisk och avslappnad. Kan förstås vara något jag intalade mig, men bra kändes det i alla fall. Nu har jag bokat in två till tider och ser framför mig att jag kommer att bli en lugn och harmonisk människa för all framtid som inte har klåda vare sig i örat eller någon annanstans.

Ha världens bästa helg, tjejer!

Kram Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0