I nästa liv.....snälla?

Veckan har gått vansinnigt fort. Skekraft har hyrt en Skebo-lägenhet som konsulter och annat "löst folk" ska kunna bo i när de jobbar hos oss. Därför har jag och Mona haft den beungande uppgiften att handla allt som kan tänkas behövas till 3:an. Möbler, mattor, belysning,porslin ,pynt...jaa allt! Men det tar en jäkla tid att fara runt överallt och hitta de grejer man har tänkt sig. Möblerna gick faktiskt fortast att inhandla. Efter 2,5 timme var vi klara på Mio. Synd bara att det inte var till en själv man fick shoppa. Gud va kul det skulle vara att köpa allting nytt! Jag skulle inte spara många grejer kan jag säga. Men en nackdel är att nu ligger man kraftigt efter på jobbet. Inte kan jag jobba över heller till veckan då Kent jobbar eftermiddag. Barn och djur behöver ju som ni kanske vet tyvärr mat.

Funderade på det en natt då jag låg vaken....om man skulle ha jäkligt gott om pengar och kunde leja bort 1 syssla i hemmet...vilken skulle man välja bort då?  Först tänkte jag välja tvätten. Man tvättar ju i princip varje dag....det tar mycket tid och förbannat tråkigt är det också. Men sen ändrade jag mig och tänkte att det får nog bli maten. Om man lägger ihop all tid det tar med inköp, matlagningen och att stöka bort efteråt så tar det vansinnigt mycket tid! Det skulle såklart finnas en meny man kunde beställa ifrån och allt skulle vara någorlunda nyttigt och vällagat av förstklassiga råvaror. Alla skulle vara nöjda och glada ,och allra nöjdast och gladast kan jag lova att jag skulle vara! För att inte helt tappa färdigheterna i köket skulle man ju kunna laga mat på helgerna iaf....eller kanske bara lördan? Hmmm...man kanske inte ska lägga ner så mycket tankeverksamhet på den här frågan. Det lär ju knappast bli aktuellt.

Ha det gött!

/A-K


Kommentarer
Postat av: Albin

HAHAHAHAA annakarin då:D nice dude........



Tackar :D

2008-11-17 @ 00:17:56
URL: http://albinkihlgren.blogg.se/
Postat av: A

Vill också få shoppa loss på arbetstid =))

2008-11-17 @ 17:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0