Spara och Slösa

Vi sitter just nu och ska besluta tillvalen till lägenheten. I min värld skulle allt sånt bara vara roligt. Men tro mig - det är skitjobbigt och har nästan förorsakat skilsmässa. Att vi skulle ha utdragsskåpar och vita släta luckor var vi hyfsat överens om. Bänkskivan var inte heller något problem. Kaklet knorrades det lite om för det var för dyrt. Och ungefär där nånstans bröt helvetet lös....

Jag vill ha en underlimmad fyrkantig diskho, men den kostar 25 000:-. Till och med jag kan väl tycka att det är lite väl magstarkt för en diskho. Men håll med om att den är snygg!
 Urtjusig diskho
Sen kom vi till kapitlet överskåp. Jag vill ha två små skåp med vitrinluckor. Jerry vill ha så mycket skåp som det bara går att få in i ett pyttelitet kök. Han tycker att det är helt onödigt med öppna väggytor, allt bör bekläs med skåp. Efter en liten stund gav jag med mig och sa att okej, fyra skåp kan jag stå ut med. Men nä, då klämde han dit ytterligare två på ritningen. Då blev jag sur och sedan surade jag i några timmar.

Idag har jag haft kontakt med projektledaren för bygget och fått nya ritningsförslag på köket. Och som genom ett trollslag så börjar nu jag och Jerry vara någorlunda överens också. Vi väljer bort kaklet så får Jerry sätta dit det själv sen. Det blir fyra små överskåpar och jag ska försöka hitta en diskho som kostar lite mindre än den jag vill ha. 

Jag undrar vad han kommer att säga om den supersnygga tvättkorgen jag hittat som kostar 3 700:-...=))
Skulle passa i mitt nya badrum


"Den som spar han har, fast inte särskilt roligt"

Kram Anki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0