Välkommen tillbaka till min tecknade värld:)

Micke han kallade alltid min familj och vårat levene "en tecknad värld" och menade att ska något hända så händer det i denna familj OCH ganska ofta det gör det!
Hämtade Wilma på fredagsafton på fritids och hon sa att det smakade illa i munnen. Vi åkte hem och alla var vi jättetrötta och la oss och sov före middagen. Elin och Wilma i Wilmas säng och jag i min jättestora sköna säng. Vi vaknade till att den unga damen kräktes............ Blev en lugn kväll hemma! Hushållspappret var slut med de fina IKEAservetterna fungerade bra!!!

Lördagskväll var jag hembjuden till lillebror med sambo. En trevlig kväll med trevligt folk. Drack julens första glögg och det var så gott! Lillebror hade gjort sig lite illa på innebandy och hade lite ont i ryggen och efter min vurpa förra veckan kommer min svanskota aldrig att bli som förr så medans de andra myste i den mjuka soffan satt han och jag på varsin pinnstol. Vi kände oss lite som vår far:)
Sonen hämtade mig på nattkröken och vi var upp på Solbacken och kollade in strålkastaren på Nordic Light och körde en raggarsväng runt stan, åt en hamburgare på drive-in men sen blev han trött på mig och skjutsade hem mig!
Skyltsöndag ....Wilma vann en stor chokladask på lotteri som hon meddelade att det var hela familjens! Sånt gillar vi!

Måndagkväll förberedde jag inför tisdagens god manuppdrag. Jag och "min" tjej skulle på muntlig handläggning med Migrationsverket i Boden. (Det är denna handläggning som ligger till grund för uppehållstillstånd eller avvisning) Ca kl 22 ringer advokaten och sitter fast på Arlanda i kaoset!! Man kan inte åka till Migrationsverket utan advokat!! Det fanns dock en mikroskopisk chans att han skulle hinna till Boden! Han hann gudskelov!
Nästan på väg isäng så kommer den äldsta dottern hem........ Vi avslutar kvällen på akuten och hon blir kvar på lassarettet.
Ringer till pappan mitt i natten, ringer sonen för hjälp med de mindre flickornas skolskjuts på morgonen och själv åker jag till Boden kl 5. Jag hann sova 1½ timme. En låååååång dag blev det!
Hemma i Skellefteå igen så fick jag inleda dektektivarbete : hitta min bil. Sonen hade avstängd mobil. Hittade honom sovade i sin soffa och bilen stod på Nordanå - för där är det gratis parkering!
Skyndande mig upp på fritids, ingen Wilma! Lätt pinsamt eftersom hon aldrig är på fritids tisdagar utan på basketträning!
Alla åter hemma på kvällen och vi äter tacos och sen minns jag inget mer för sen sov jag!
Vanliga tråkiga dagar är bra dagar, händer det något är det nästan alltid en katastrof!

"Man får starkare ben i uppförsbacke"  
Kramar till alla bästa tjejerna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0