Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Nu ha sonen bott hemma i några veckor (känns det som i alla fall:) , kan vara några dagar också). Jobbar bara på helgerna och tillbringar vaken tid (kan även vara på natten) framför den satans datorn!!!! Nå, jag tog mitt förnuft till fånga och meddelade sonen att det var han som skulle stå för matlagning och tvätt under vardagarna. Han sa OK!!!
Nästa dag när jag kommer hem från jobbet : ingen middag på bordet, ingen son hemma och min bil borta!

Han blir borta i några dagar. Han kommer hem och har glömt sin mobil hos sin kompis i Lövånger. Jag undrar om inte kompisen är in till stan någon gång, Svaret är NÄÄ!  I går kväll skickade pappan honom med sin bil att hämta mobilen.
Kl. 22 i går kommer sonen och hans kompis indrällandes. Jag går och lägger mig!!
I morse låg den ena på madrass på vardagsrumsgolvet och den andra i soffan.
Läser Norran och ser att det är Grey´s ikväll - det ska jag se! Mysigt!
I dag kommer jag hem från jobbet, då är de vakna och sitter vid sina datorer och "leker" och vill hemskt gärna att jag kokar kaffe!! Icket picket, jag gör middag till Wilma och sen rymde jag! (Lovat att handla och gå på bilblioteket åt mamma, det tog 3 ½ timme - kunde tagit längre tid men rackarns affärer som stänger så tidigt!!)
Min mysstund med Grey´s totalfloppade. Tittade tjurigt i Amandas rum eftersom DE är kvar i rummet!!

Den goda nyheten i dag är att sonen har fått en lägenhet. Flyttlasset går på torsdag nästa vecka!!!!!!!!
Kramar till er alla/Anneli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0