Ibland handlar man (jag) utan att tänka...

och detta får konsekvenser.
Jag har haft en 120´s säng i många år, nu har jag köpt en dubbelsäng (jaja man undrar varför: numera singel:))men det är inte problemet utan vart ska jag rymma den!!! Ska sova på saken i min 120´s eftersom den nya stora sängen står i delar utspritt i lägenheten....Undrar om Skebo vill bygga ett rum av min altan??!!

Sonen fyllde 20 år i måndags och vi bakade en dinosarietårta till honom (han älskade dom som liten!!!) Han skrattade i alla fall gott! Jag och Elin bjöd ut sonen på lunch denna dag, sen for vi runt inne på Indiska för att handla lite inrednings/myssaker till lägenheten. Det var så himla roligt och trevligt och en sån där alldeles fantastisk mammaupplevelse att få njuta av sina vuxna barn. Många ljuslyktor blev det - ska villigt erkänna att jag älskar ljuslyktor och äger jättejättemånga och vill bara ha fler! Kul att detta lyckats påverka även mina barn!
"Förbanna inte mörkret, tänd ett ljus"

På afton kom mormor och morfar med paket. Sonen hade (naturligtvis) varit en sväng på Bolaget dagen till ära, så han bjöd mormor på ett par glas vitt vin. Uppskattades mycket av mormor som tyckte att det var det trevligaste kalaset hon varit på! Morfar var mest imponerad av den stora platta TV´n och ska ut med sonen till veckan och handla en egen stor platt TV!

Ett sista inlägg: Jag vet att lov är bra för barnen. De får vila och ladda batterierna! Men själv får man minsann lägga in lite extra krut för det ska inhandlas både extra mat  (som inte är så "äcklig"), komma hem till ett berg med disk och ett hem som ser ut som det exploderat och hemskt gärna lite extra kamrater både dagtid och som nattgäster!
Tur att lovet bara är denna vecka och att det är flera veckor kvar till jullovet!!!! :)


"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0