Bra och dåligt

Hade tänkt börja veckans inlägg med att berätta vad som varit bra i veckan. I onsdags träffades tjejerna som var på Mallorca (förutom bruden) för att planera en fest för brudparet. Vi höll till i Nordic Lights relaxavdelning och det är nog bland det häftigaste jag sett. Skulle utan tvekan kunna flytta in där direkt. Vi åt gott, drack lite (!) vin, skvallrade och hann faktiskt också med en viss planering av festen. Det är riktigt kul att träffa vänner, det blir bara alldeles för sällan. Tur att vi har junta nästa vecka.
Idag fick jag blommor av Jerry. Det är baske mig första gången det händer.... Undrar om han gjort något riktigt dumt och försöker döva samvetet?
Sen kan jag faktiskt inte komma på nåt mer som varit riktigt bra.

Dåligt då?
Har fått en förskräcklig rethosta som håller mig vaken halva nätterna. Jag både ser ut och känner mig som en gammal disktrasa.

Igår hade den yngre sonen innebandyträning. Den äldre skjutsade iväg honom till Kaplanskolan och släppte av honom där, men det visade sig att träningen var på Campus. Den yngre gick då i spöregnet till pappan som skjutsade honom till rätt plats och ringde mig och sa att jag skulle hämta kl 22.00. Sagt och gjort! En aning sen startade jag bilen och det visade sig att det närmast dammade i bensintanken - den äldre hade ju använt bilen hela veckan, men tankat den - NEJ! Tänkte att det får bära eller brista och körde iväg till Campus. Stängde av bilen för att spara på bensindropparna och VÄNTADE!!!!  Det ösregnade och för att inte helt tappa konceptet så slog jag på vindrutetorkarna med jämna mellanrum (tyckte inte att det var för mycket begärt att kunna se ut även om bilen var utkyld). Men det nöjet skulle jag inte ha unnat mig. När sonen till slut dök upp en timme senare var strömmen slut i bilen!!!! Som tur var hade han vänliga lagkompisar som puttade igång oss. Var sedan helt övertygad om att bensinen skulle ta slut i rondellen och att vi skulle få gå hem i ösregnet, klockan 23.30 en torsdagkväll.... Men äntligen var ödet på min sida. Vi tog oss ända hem och jag kunde iskall krypa ner i sängen, för att sedan ligga och hosta i två timmar.

Men nu är det fredag kväll och allt trist är glömt (förutom hostan då som gör sig påmind hela tiden). Nu ska vi äta middag och imorgon ska jag bjuda grabbarna på hockey. Det ska bli riktigt roligt att kolla in alla människor som är där =)

Ha en superhelg, tjejer.
Kram Anki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0