Fester

Har idag gjort den sista inhandlingen inför morgondagens Halloweenfest. Lite märkligt är det att man (läs jag!) lägger ner både tid och pengar på att se så jäklig ut som möjligt. Dagens inköpslista har bestått av knallrött läppstift och läppenna, löshår, örhängen och halsband. En pirat måste ju ha en massa blingbling också. Jerry har odlat piratmustasch inför den stora händelsen och köpt svart hårspray.... här lämnas inget till slumpen, må ni tro. I min fantasi så kommer han att bli en exakt kopia av Johnny Depp i Pirates of Caribbean....Verkligheten kommer ni att få ta del av senare när jag lägger ut kort från partyt =)

På tal om partyn. Visst är det märkligt att fester har en tendens att klumpa ihop sig. Det kan gå månader utan att det händer någonting, och så helt plötsligt är det fest varje helg och t o m två fester på en och samma helg. Ta december till exempel. Alla stressar som dårar för att hinna julpynta, köpa julklappar, fixa julafton och ordna nyårsfest. Som om inte det vore nog så ska det hinnas med julbord med jobbet, nåt representationsjulbord, julkonserter, födelsedagar och vanliga fester också...Och när allt det är avklarat så kommer trettonhelgen med nya fester. Inte konstigt att man känner sig utbränd. Men jag tror att jag har lösningen. Vi flyttar helt enkelt nyårsafton till oktober. Det är en trist och händelselös månad som skulle behöva en storhelg med lite glitter och glamour. Alla skulle tjäna på det - handlarna får sin försäljning mer jämnt utspridd, arbetsgivarna drabbas inte av att nästan en halv månad är en storhelg och vi behöver inte bli utbrända av fester! Dessutom får vi ha roligt mer utspritt över året...
Någon som är intresserad av att fira nyår med mig i oktober 2009?

Trick or treat! Ha en riktigt rolig helg, tjejer.
/Anki


Kommentarer
Postat av: 4barns mamman

Ser fram emot nya nyårs (i oktober 2009) Jag är med!!!

Längtar också efter kort på "look a like" Captain Jack Sparrow

2008-10-31 @ 20:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0