Lika som bär?

Ungdomar.....!!!! Den äldre sonen flyttade ju för en månad sedan och fick nytt jobb. I veckan bestämde han och några kompisar sig för att de skulle dra iväg till Oslo. Så hux, flux säger han upp sig på jobbet och hyr ut lägenheten i 3:e hand! Dagen efter visar det sig att det strulat till sig med boendet i Oslo - han och en av kompisarna ryms inte i det 15 m2 stora rummet som tre killar redan bodde i och en fjärde också flyttat in i. Vad konstigt att det inte går att klämma in sex personer i det rummet!!! Det borde dom ju ha kunnat räkna ut från början, kan jag tycka. Idag har han ställt av bilen. Så nu går flyttlasset hem hit på söndag, utan bil och utan jobb. Det kanske hade varit smart att först fixa bostad och jobb i Oslo och därefter säga upp jobb och lägenhet i Skellefteå? Fortsättning följer...

Den yngre sonen ringde idag vid 11.30-tiden när jag var i Umeå, och meddelade att han glömt säga att det var föräldramöte idag klockan 12.30! Det är samma son som ett år tappade bort nio par vantar...

Jag har kommit till nästa steg i mitt nya liv - jag har köpt nya träningskläder och träningsskor. Nu saknas bara gym-kortet. Men jag tänker att det är bra om kläderna får ligga till sig lite innan jag tar mig an dom...

Kanske ändå, att man kan se vissa gemensamma släktdrag mellan mig och mina barn:
1. Gör saker i fel ordning
2. Förtränger (glömmer) vad det var man hade tänkt att göra

Ha en riktigt kul helg, tjejer!

/Anki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0