Finns det en Gud????

Vad gör jag för fel? Jag hinner aldrig hälften av det jag tänkt hinna med under helgen. Är jag ineffektiv? Är jag tidsoptimist? Är jag ostrukturerad? Förmodligen  alltihopa. Man kanske skulle sluta planera så förbannat! Då skulle jag förmodligen bli kvitt magkatarren också.

Fredagkväll stannade jag kvar efter jobbet och firade en jobbarkompis som fyllt 50 år. Det var trevligt och Scandic har en mycket bra buffé. Drack tre och ett halvt glas vin och var hemma redan kl 23. Bakis halva lördan.

Lördag var Kent på hockey (!) så jag och fyra ungdomar hyrde filmer och åt en massa snask. Synd att jag inte visste att du också var hockeyänka Ullis, så hade du och Emma kunnat chilla med oss. Till skillnad mot Roger hade han däremot inte det goda omdömet att meddela att han inte skulle komma hem när hockeyn var slut. Jag nedlät mig såklart inte till att ringa och fråga vars han höll hus. Kent blev iaf såpass full att han inte klarade av att läsa busstabellen. Han missade den sista bussen hem och ringde hem efter jag gått och lagt mig och ville ha hämtning. Jag frågade då om hockey REDAN var slut. Jag fick för tusende gången bekräftat att karlar inte uppfattar sarkasm. Behöver jag säga att han fick ta en taxi.
 
Det finns uppenbarligen ingen Gud heller för karln blir i princip aldrig bakis! Möjligen lite trött. Själv blir jag bakis om jag dricker mer än tre glas vin! Eller så är det helt enkelt så att det finns en gud och det är mitt straff för att jag inte konfirmerade mig. Hmmm....när jag ser tillbaka på mitt liv så är det inte enbart bakis-grejen som skulle kunna förklaras av min icke-konfirmation. Kan man konfirmera sig vid min ålder? Tänk bara om jag kanske skulle slippa bli bakis! Det skulle fanimej vara värt det! Näe..nu känner jag att det börjar bli lite väl filosofiskt. Nästa vecka får ni veta meningen med livet!

Gud välsigne er!

/A-K

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag vet vad du menar, blir oxå alltid mer bakis än Jerry trots att han dricker ungefär fem ggr så mycket som jag. Jag kan konfirmera om mig, ifall det hjälper...

2008-10-13 @ 19:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0