2 dagar efter

och jag är fortfarande mör! Ullis o Roger var sist kvar efter festen. Det gick dock inte många minuter innan Kent och Roger snarkade sött i soffan (har hänt förut kan tilläggas). De vaknade till efter nån halvtimme (kan ha berott på att jag o Ullis hojtade åt dom). Det har aldrig blivit av att Kent gått den där kursen i skick och fason som jag rekommenderat honom, så han gick helt sonika och hämtade tandborsten och ställde sig framför oss och borstade garnityret! Roger fattade vinken och tackade för sig. Ullis fick låna moppehjälm och fick åka med Emma hem. Klockan var 03.30 innan jag kvar klar i stallet, och sen kunde jag tyvärr inte somna (händer då och då tyvärr). Steg upp 08.00 och släppte ut hästarna. Dagen släpade sig fram och jag orkade inte göra så mycket. På kvällen fick jag hosta som hållit mej vaken även inatt, men några timmar fick jag iaf sova. Ajjja, som ungdomarna brukar skriva i bloggarna. Jag vet inte säkert, men jag tror det betyder typ "skit samma". Idag är jag riktigt stolt över mej själv. Jag har nämligen torkat 5 st fönster (alla 4 sidor)! Detta är en följetong som pågår ca 10 mån/år, och jag är ständigt efter i tidschemat. Just nu pågår vårtorkningen (ni hörde rätt). Jag fattade nog inte vad jag gav mej in på när vi flyttade från en-planaren med moderna fönster till det här gamhuset med 30 (trettio!!!) fönster som ska torkas på alla sidor och skruvas upp. Bläääää säger jag bara.! Fredag kvällar brukar jag alltid tänka att i helgen ska det torkas fönster! Men på nåt sätt hittar jag alltid nån ursäkt för att det inte passar; det är för för varm, det är för kallt, det är för blåsigt, de blir för blanka så fåglarna kan flyga in i dom...you name it. Nåja nu är det ju bara 25 fönster kvar (smiiiirk). Belönade mig med en helt underbar skogsritt i det vackra vädret. Åker bort i jobbet tisdag och onsdag och det torde innebära en del inmundigande av alkoholhaltiga drycker. Hur ska man palla? Jag får inte glömma att ta med bästa vännen Treo. Ha en bra vecka brudar/A-K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0