Upp till kamp

Fick idag veta att man tillhör kategorin pensionär om man veckohandlar på fredagar därför att det då är så mycket "provsmakningar" i butikerna. HA, jag tillhör inte alls den kategorin! Jag visste inte ens att fredagar var en provsmakningsdag!!!

För skojs skull så googlade jag på "pensionärsvarning" och där står att det är det om man vaknar vid 6-tiden varje lördag- och söndagmorgon. Gillar man "På spåret" ligger man också dåligt till. Likaså om man reser till samma semesterort flera år i rad, eller om man gillar Emser. Pensionärsvarning är det också om man tittar på bingolotto utan att ha en lott eller om man lägger sig klockan 21.00. För att inte tala om hur illa det är om man väljer att gå på dagbio på lördagar eller söndagar. HA igen - inget av det stämmer in på mig. Eller inte så mycket i alla fall...

Sen googlade jag på "ungdomlig". Och då hittade jag: "Ålder är ett tänjbart begrepp. Å ena sidan kronologisk ålder och kroppsligt förfall. Å andra sidan mental ålder och ungdomlighet".

Med tanke på Anna-Karins inlägg om årets juljunta så kan man ju tro att vi anammat delen om "kronologisk ålder och kroppsligt förfall". Men det var väl bara en tillfällig svacka, eller...

Till nästa juljunta säger jag bara: Våga vägra stödstrumpor!

Tack Anneli för suveränt god mat och en supermysig kväll.

Ha det så gott tjejer.

/Anki


Kommentarer
Postat av: Anneli

Håller helt med! Våga vägra stödstumpor!!! Nästa gång tjejer är det fest hela natten med efterfest!!

2009-12-13 @ 21:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0