Melodifestival

Jag har min favorit klar. Från deltävling 2 i melodifestivalen alltså. Och det är varken Måns eller Amy....

Vi har precis varit på genrepet. Även om det mesta är ganska styrt, som t ex att man måste applådera när låtskrivarna visas på den stora tv-skärmen så kan jag inte låta bli att tycka att det är rätt häftigt att vi får ha så mycket glitter och glamour i Skellefteå ändå.


Har sett i andra bloggar att det är populärt att sätta betyg, så då gör jag väl det då:


Arrangemanget
Smidigt i entrén och snabb servering i puben. Betyget dras dock ner av den gigantiska kö vi hamnade i efter att vi lämnat in ytterkläderna. Där stod vi i 20 minuter utan att kön rörde sig en endaste millimeter, tills vi insåg att vi kunde gå in från sidan också. Kunde ingen vänlig skäl ha talat om det för alla 1000 personer som stod där snällt och väntade???

Artisterna

Gav järnet under uppträdandena, men under den fejkade omröstningen märktes det att det var just ett genrep. Och vad kan annat begära egentligen....

Kläderna
Ingen som utmärkte sig åt nåt håll. Markoolios lila dräkt var inte snygg! De tre "Göingeflickornas" klänningar kommer inte heller att hamna på catwalken i Paris. 

Nu undrar ni förstås vilken som är min favorit. En helt otippad, både från min sida och från medias: Jennifer Brown. En kanonhärlig låt och jag kan till och med tänka mig att köpa skivan. Och det säger inte lite... 

Ha en riktigt fantastisk schlagerhelg, tjejer.

Kram Anki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0