Vinnare och förlorare

Ibland kan man både ha dom och mista dom. Män alltså! Men just nu är jag väldigt glad att jag har en som gjort en massa kärleksfulla gester. Vad sägs om:

  • Igår kväll i snöstormen skottade han av bilen och skjutsade Jesper och kusin Jonas till innebandyträning, medan jag kunde ligga kvar i soffan
  • Imorse skjutsade han mig till jobbet så att jag slapp plumsa fram genom snötäcket
  • Idag har han skottat fram min bil som var täckt med snö upp till huven
  • Han har precis hämtat hem mig från jobbet
  • Han har levererat åtta cider eftersom jag snart får besök och inte hade nåt att bjuda på

Och vilka kärleksfulla gester har då jag lyckats åstadkomma:
- Städade lägenheten igår kväll.
- Städade lägenheten igår kväll
- Städade lägenheten igår kväll (jaja, jag tycker att en sån insats förtjänar flera punkter på listan)

- Fyllde på kaffe i hans kaffekopp imorse (om än lite knorrande för jag tyckte att han skulle ha bett mig ta med hans kopp när jag gick för att fylla på min. Nu var ju ju tvungen att gå en extrasväng med kaffepannen till bordet och tillbaks...)

- Gav honom en puss och tackade för hämtningen när jag klev ur bilen

Hmmm.....Jag kanske måste vara lite extra snäll i helgen, det känns ju inte som om vågen väger till min fördel precis.

Ha en kanonhelg, tjejer.

Kramar Anki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0