Bilj***l

Man ska inte ha hus om man inte kan/vill reparera och pyssla hela tiden, det har jag lärt mig och hyr ju av Skebo och har en nästan egen vaktmästare. Men bil det har jag och inte kan jag någonting om bilar heller och det vet jag men ändå har jag bil! Gud jag kan ju knappt tanka och när någon frågar mig om jag bytt olja så fattar jag ingenting! Sonen jobbar ju på macken ibland så han bytte såna där torkarblad förra helgen åt mig ! Det gäller att passa på när han jobbar för då ingår det i jobbet!:)
I dag hade jag besiktningstid för den röda j**veln! Jag avbokade den i gårkväll. Min kamrat Malla och hennes garagevänner skulle kolla mina däck för bilen typ wobblade (gungade lite konstigt). Asch då ett däck hade "sprängts" och jag kunde ha kört ihjäl mig för det kunde explodera...........Nu måste jag köpa nya vinterdäck.......men jag vägrar ett tag! För det första för att jag är så himla irriterad och arg på hela grejen och för det andra så är det ju dyrt! Några runda saker som ska rulla och nötas så att jag måste köpa nya igen om några år!!!!!!! Nu ska jag inte tänka på den där röda j***ln på flera veckor, kanske att den rullar igen till våren men då med sommardäck!
Jag satsar på jobbets hälsoprofil och cyklar och går till jobbet ett tag, det tar en evinnerlig tid men det ska gå! Lite halt var det med cykeln på vissa ställen men livet på morgonen blir så fantastiskt mer spännnande - ska jag ramla eller...! Klart jag kommer att ramla och bryta något ben men det gör ju inte så mycket för då får man inte heller köra bil och eftersom jag ingen bil har så blir det ingen förlust!
Imorgon har mitt jobb planeringsdag på Medlefors - det är jättenära:) Kramar till er alla!

"Varför jag cyklar till jobbet? För motionens skull, för att minska på luftföroreningarna - och för att bilen är trasig"

                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0