Det är mycket nu...

tur att det alltid blir lugnare efter ett tag!
Jag har haft en hel del arbete som godman både roliga och mindre roliga saker. Det absolut roligaste var att få följa min "nya" tjej på Migrationsverket och hon fick sitt uppehållstillstånd! Vet ni att det var äkta lycka, jag är så glad att jag fick dela denna stund med henne! Vi firade med skrovmål och fylla i ansökan om de 4 sista siffrorna i personnumret!!
Igår var på möte i Kalix för min "gamla" tjej, som ju bor där uppe. Tack och lov för att det finns ljudböcker, bussresan enkel väg tar 4 timmar!
Spenderade sista timmen inne i "stan", den unga damen var så sur på på mig så att hon ville inte prata mer med mig! Kollade i alla affärer, det tog max 5 minuter - köpte ingenting för att det fanns ingenting att köpa! Som tur är så går det bussar från Kalix. Lämnad det lilla samhället och önskar att jag inte behöver komma tillbaka....(om 3 veckor är det dax för besök igen.....)
Min lilla mamma fick jag skicka med ambulans i lördags och kvar hemma fanns en liten vimsig pappa! Det är tur att vi är många syskon som kan hjälpas åt sådana här gånger! Nu är allt bara bra och mamsen har fått komma hem och både jag och lillasyster tycker att pappa blev ofantligt mycket piggare av all uppmärksamhet! Inte alls så förvirrad, utan glad och redig och var till och med och shoppade med syster på stan! Han brukar minsann hålla i plånboken (om han nu inte har tappat bort den förståss...)
Och skolorna har börjat om och allt är som vanligt: middagen planeras framför kylskåpsdörren kl 16 och efter maten är det full jäkt till fritidsaktiviteter, kanske hinner vi med något Tvprogram, kvällsfika och sen stuper vi i säng för att starta om nästa dag! Härligt med vardag för då blir det ännu skönare med de lediga helgerna!


"Allt är möjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0