Den som vill vara fin får lida pin

Har börjat inse att jag är förfärligt otränad. Klarar varken rea eller höga klackar längre utan att få ont i ryggen eller träningsvärk...

Insikten smög sig så sakta på annandagen. Shoppingnerven gjorde sig påmind och jag stegade ner på stan redan vid 10-tiden. Men att vara på rea handlar alltför mycket om att stå stilla i köer. Och då kommer den som ett brev på posten. Molvärken i ryggen alltså.

På nyårsafton var vi i Kroksjön. Dagen till ära tog jag på mig mina nyinköpta 10 cm höga ursnygga skor. Jerry påstod att det blev märken i golvet av klackarna och att jag skulle få betala omslipningen av golvet. Det löste jag genom att gå på tårna hela kvällen och natten. Med lite champagne i kroppen gick det hur bra som helst. Tills igår.... Jäklar, vilken träningsvärk jag hade i både vader och lår!

Nu på morgonen har jag varit på MQ:s förhandsrea. Först fick jag stå i världens längsta kö till provhytterna. Hann reta upp mig riktigt ordentligt på alla luspottor som verkar prova om samma plagg massor med gånger. Efter 30 minuter fick jag äntligen tillgång till en provhytt och det tog mig 3-4 minuter att prova fem plagg varav två klänningar (då man faktiskt måste ta av alla kläder!). Så c:a 30 sek per plagg är lagom tid för att prova, bara så ni vet om ni ska iväg på rea... P g a alla luspottor så hann jag få förfärligt ont i ryggen och sedan hade jag ju kvar kön till kassan också. Innan jag var framme där så var jag helt övertygad om att jag skulle måste åka upp till akuten för min rygg måste ha gått av.

Det enda jag klarat av riktigt bra är att åka slalom. Har sluppit både ryggvärk och träningsvärk. Jerry, som haft riktigt ont i benen, påstår att det beror på att jag svänger för lite och trycker ifrån för lite. Jag menar att jag är en naturbegåvning som utrustats med naturligt grova benmuskler....

Men snart är både ryggvärk och träningsvärk ett minne blott. Jag (och Ullis) har köpt träningskort på Edda, jag har klippt bort prislapparna från träningskläderna och skorna jag köpte i höstas. Here we come alla broilers, nu får ni maka plats för oss. Ni hakar väl på tjejer?

"Upp och ner är lika långt, men inte lika lätt"

Kramar Anki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0