Glädje!

Fortfarande väldigt nöjd över starten på detta år!
Jobbar min sista helg i helgen!!! Återupptaget kontakten med en god vän (nej inte en "sådan" vän utan en riktig vän), fick ett överraskande och glädjande sms (fortfarande inte något "sånt" där) och faktiskt lite glädjande post!
Jag undrar om jag har för låga krav på livet......eller det kanske är bra så här, att vara nöjd över lite??!!
Det finns så fantastiskt mycket som varje dag som verkligen glädjer mig!
Tänk bara att
-kommit ihåg att satt i motorvärmaren kvällen före
-att bilen startar!!
-att vinka på fritids åt en skuttande och lycklig Wilma
-att komma någorlunda i tid till jobbet
och så vidare.Så där roar jag mig mest varje dag! Kanske en överlevnadsstradegi? Hmm.....

Ikväll ska jag lägga mig i soffan, jag kunde städa om jag ville men det vill jag inte - känns inte glädjefullt! I går kastade jag alla överblivna ratade chokladbitar från alla chokladaskar så några praliner blir det inte men minsann så har jag fyllt upp med massor av goda blodapelsiner och vindruvor (hmm vin lät gott.. får kanske ta ett glas imorgon- det är glädje!)
Och så är det ju fredag imorgon! Önskar er alla en rolig helg!
Stora kramar från en lite djup men glad Anneli

"Glädje är inte något som ramlar över oss, utan resultatet av ett medvetet sätt att leva"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0