Slöseri med min tid

Jag ska bli föreläsare! Vad jag ska föreläsa om vet jag inte, men det verkar inte vara så noga. Och pengar verkar dom ju tjäna oavsett vad det handlar om...

Jag har alltså varit och lyssnat på en riktigt dålig föreläsare. Det skulle handla om "tankens kraft" och hålla på i två timmar. Föreläsaren satt i en fåtölj på scenen och filosoferade kring hur vi kan påverka vårt eget liv. Intressant i normala fall, men inte på det sätt som hon framställde det. Hon hade tre små bollar som hon bollade med i cirka 15 minuter och det hela utmynnande i att man måste behålla en tanke i 17 sekunder för att den ska stanna kvar i huvudet...

Efter bollandet så skulle vi ha avslappningsövningar. Där satt 400 personer med nedböjt huvud och räknade tyst 2, 4, 8, 2. I 30 MINUTER!!!!  Föreläsaren sa inte flaskan under hela tiden....Efter ungefär 30 sekunder började jag vrida på mig och tänka att nu måste vi väl ändå vara klara snart, men nejdå föreläsaren satt helt lugnt och blundande där framme på scenen. Jag är helt övertygad om att hon tog en tupplur! När dom 30 minuterna hade gått reste sig ungefär halva församlingen och försvann ut. Men inte jag - jag är ju väluppfostrad och tänkte att nu måste det väl ändå bli bättre. Men icke. Föreläsningen fortsatte i samma anda och jag var överlycklig när den var över. Det är dom absolut två längsta timmar jag varit med om, på fredag eftermiddag, i Umeå.... Gissa om jag satt och tänkte på att jag ville åka hem. Men där hade jag då inte den minsta hjälp av "tankens kraft"....

Så om vi nu skulle förlora arbetet - då blir vi helt enkelt föreläsare. Vi kan ju alltid föreläsa om kraften i att blogga!!! Och det är då vi kommer att börja tjäna dom där pengarna som vi trodde att själva bloggningen skulle inbringa =))

Ha så superkul på Jannes fest Ullis, Anneli och Carina. Och ni andra tycker jag också är värda en superkul lördag =)

Kramar Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0