Kvinnans list...

Jerry brukar vara lite irriterad över att jag läser så mycket inredningstidningar. Han tycker att jag får alldeles för många idéer som jag sedan tycker att han ska verkställa. Jag tycker att det är en högst rimlig fördelning av arbetsuppgifter. Jag tänker och han gör! Senaste månaderna har irritationen mest handlat om mina idéer kring lägenheten på Älvsbacka. Jag har nästan lyckats bygga om hela lägenheten ;)

Lägenheten är ju faktiskt bara 67m2, men balkongen är hela 25 m2. Eftersom vi ändå tänkt glasa in halva balkongen så har jag kommit med snilleblixten att  vi gör halva balkongen till ett året-runt-matrum, med värmeslingor i golvet, klinkers och isolerglas. Fullständigt briljant idé tycker jag men inte Jerry som menar att jag bortser helt och hållet från både kostnad och arbetsinsats.... Vadå, man bör väl göra det ordentligt om det ändå ska göras?


Den här matgruppen skulle väl passa perfekt i vårt året-runt-matrum?

Nästa grej är att jag kommit på att vi tar det lilla sovrummet och Jesper får det stora. Vår säng kommer i och för sig knappt att rymmas, vi får 10 cm golv att gå på vid fotändan, men vadå, vi ska ju bara sova där och lite omak kan väl Jerry ta när han ska ta sig till sin sida av sängen.... Jesper och hans kompisar behöver ju faktiskt mer utrymme än vad vi gör och då rymmer han bäddsoffan så att kompisarna kan sova över och då känner jag mig lugn för då vet jag att dom inte är ute på stan och dräller. Andra fördelar är att det då finns en sovplats till Jocke när han längtar efter mamma, och till Felix när han kommer upp. Jerry är inte fullt lika övertygad som jag om att idén är helt förträfflig.

Sen har jag kommit på att vi behöver sätta upp en halvvägg från köket in mot rummet för annars rymmer vi inte tv:n. Och igår kväll kom jag på att vi kanske ska flytta det lilla sovrummets dörröppning till andra sidan väggen också. Då kan vi ha soffan och fåtöljerna vid fönstret. Men det har jag inte hunnit berätta för Jerry än...

En manlig kollega på jobbet suckade i veckan och sa "tänk att en helrenovering kan börja med att man köper en ny matta....". Talesättet att kvinnans list övergår mannens förstånd stämmer nog ganska bra. Jag har lärt mig att Jerry funkar som så att jag kommer med en idé och han blir irriterad och förkastar den totalt. Sen väntar jag i några veckor innan jag försiktigt nämner denigen. Efter några månader så tror Jerry att det är hans egen idé och då är det bara att verkställa =). Och då planerar jag ju sedan länge redan nästa projekt....

Ha världens bästa helg, tjejer.

Kramar Anki


Kommentarer
Postat av: A-K

Fantastiskt genomtänkta och briljanta ideér!!!Det är ju bara lite småjusteringar, inget att fundera på tycker jag. Oj så trevligt vi ska ha det i det inglasade matrummet tjejer ;)

2009-01-25 @ 22:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0