Magsjuka och allt annat elände

Måndagskällen var trevlig med massa kärringsnack och god mat. Men på natten bar det av på toa det var visst magsjuka jag drabbats av liksom mer än hälften av oss som var på Liams kalas. Tilde var den som drabbades svårast fick läggas in på lassa med dropp ungen hade tappat 1kg på några dar, önska att det vore jag men icke det, jag har vl inte gått ner ett gram. Födelsdagsbarnet klarade sej utan besvär tur är väl det.

Sen var det väl daxs för lite svordommar de har ju dominerat i veckans bloggning. Som sagt dessa mynigheter ex FK, A-kassan och SOS. Daniel är ju som sagt arbetslös så han får ju inga pengar just nu vete fan när. Så jag sa åt homom att gå till SOS och säga som det är och be att få pengar till räkningar som det sagt på A-kassan, men inte blev det nångra pengar. Man måste först ansöka om detta så nu vet vi inte när de kommer. Så det blir ju vi som skall agera som långivare. Det är ju förb.... att de som är arbetslösa ska måsta vänta upp till 11 vek innan de för pengar men i och för sig hade jag ju upplyst min son om att vara sparsam men vad är det??? Han måste ju gå på krogen och har roligt varje helg.

Sen var det ju också denhär föb..... FK som kan hålla på utbetalingarna nästan lika länge. Så då åkte vi på att bidra även till Ida å Peter. Man kan ju säga att det är rent ut sagt gud föb.... att det inte ska gå få ut sina pengar precis som när du jobbar. Tur att man har ett jobb annars vete fan vad man skulle ha gjort, kanke något dumt. Så jag kan förstå att vissa går bärsärka på SOS. Kram/Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0