Frukost!!!

Älskar helg! Tänk så bra att jag har jobbat helg förut, finns inget som är så skönt som att vara ledig på helgerna!! Ändå gör jag oftast ingenting vettigt på helgerna! Sover inte speciellt länge men däremot äter jag alltid god frukost och läser Norran länge!(fast det inget står i den men bilderna kan ju vara fina....)
Njuter mest av att se barnen masa upp och se deras helgrutiner! Wilma hon parkerar i soffan och ser barnTV väldigt väldigt länge och får sin O`boy o mackor i soffan, Amanda drar runt med täcken mest överallt och hamnar oftast vid datorn för att planera dagen med sina kamrater och förhoppningsvis tugga på en macka under tiden, Elin sover läääänge och stiger upp och äter frukostlunch med god aptit och försvinner sedan för att hålla pass för sin barngrupp och ha egen träning, kommer hem lagomt till middag!
Under vardagarna väcker jag Wilma vid 6snåret. En väldigt trött ung dam men som snabby piggnar till! I morse när jag väckte henne sa hon utan att öppna ögonen ;"Mamma vet du hur man stavar lamm?" Sen stavade hon det högt och bra själv och var en pigg 7åring - klar för dagen! Igår morse sa hon:" Mamma jag tycker att du ska skaffa dig en ny kille!".........................................................
Nåja sonen hör också av sig! Imorse ringde telefonen kl halv 7. Sonen ville ha kaffe! Efter att pratat en stund om att han kunde komma förbi o dricka  kaffe  mm mm så slutade det med att jag på väg till jobbet cyklade förbi hans lägenhet med en termos kaffe ett gäng mackor en påse bullar mjölk och juice! Man vill ju inte att han ska svälta ihjäl! Gud, vilken curlingmamma va!!!
Kram från mig som längtar till i morgon bitti och den fantastiska frukosten! Njut tjejer!!

"Frukost är det viktigaste målet på dagen, är du inte hemma tills dess är du illa ute"

 Min äldsta dotter fotar ofta mat och detta är hennes frukosttallrik från Scandic Upplands Väsby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0