Djurplågeri...

Onsdagen följde som så att jag  tränade efter jobbet och hade sedan fackmöte.
Torsdag ledig så jag tog med Ida och Liam på stan och shoppade loss lunch på frasses och sedan vart de bad på Edda,mycket trevligt.  På kvällen for jag och Roger och storhandlade på Maxi.


 På Fredagen fick jag uppleva något jag sent kommer att glömma. En bil som släpade en hund efter sig. Det hela började med att jag såg en bil komma körandes i ursviken centrum, med något efter sig. Det visade sig vara en hund som satt fast i ett koppel i kulan på bilen. Hunden sprang efter för full hals, och jag efter för att fösöka få kontakt med föraren men allt förgäves. Bilen for ut på "snabbleden" med hunden och jag efter, 
då orkade inte hunden springa längre utan ramlar... Men som tur var så lossnade kopplet. Bilen fortsatte bara att köra men jag stannade förståss hos hunden (som jag gärna tagit med mig hem) Ringde polisen som snabbt var på plats. Stackaren blödde från sina framtassar. Bilföraren kom tillbaka och fick veta ett och annat av mig , minns inte allt vad jag sa. Så nu är det utredning om det var en olyckshändelse eller... man kan ju undra. Lördag körde jag morsan upp till Byske för att pryda pappas grav. Sen en sväng på stan igen, innebandy och sedan sommarfest på Rotan i skelleftehamn. Trevligt trevilgt. Söndag bakis,  ida med familj kom på söndagsmiddag som vart Skrov från

.. mycket gott.

Fortfarande ingen dator så Ida sitter vid tangenterna efter order från mig.
Kram Ullis

Kommentarer
Postat av: Anki

Men så rysligt med hunden. Om det var avsiktligt så hoppas jag ägaren får ett riktigt ordentligt straff.

2009-03-02 @ 19:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0