Auktionsproffs

Jag har hittat en ny hobby. Jag har lagt upp mig som användare på Tradera. Huvudorsaken var att jag skulle sälja några grejer, men när jag ändå var i farten så hann jag ju bjuda på en grej också. Jag hittade en gammal Myran-stol med tre ben som jag la ett bud på och kände mig riktigt lycklig. Tills jag berättade för Jerry.... Han hade lite svårt att förstå hur jag kunde bjuda på gamla möbler, samtidigt som vi försöker göra oss av med en massa möbler som vi inte kommer att rymma i lägenheten. Och jag kan väl tillstå att mitt bud inte var helt genomtänkt. Hur jag skulle få hem den där jäkla stolen från Uppsala hade jag över huvud taget inte funderat över. Frakten skulle sannolikt bli dyrare än själva stolen. Men jag höll god min och hävdade att det minsann var en bra affär, för just den här stolen kommer att bli en riktigt efterfrågad antikvitet i framtiden.... Nåväl, faran är undanröjd - någon har lagt ett högre bud på stolen och jag tror jag ska försöka hålla mig ifrån att lägga ett nytt bud.


Här är bilden på "fyndet".

Men, jag tror faktiskt att det är på Tradera man ska börja handla i fortsättningen. Det går helt klart att göra otroliga fynd både vad gäller kläder, möbler och allt annat smått och gott. Så kom igen nu tjejer och lägg upp er som användare, så blir vi snart rena auktionsproffsen också.

Kram Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0