Saturday night fever

Idag har jag varit inkastare på El-giganten. Jerry påstår åtminstone det. Vadå, bara för att jag träffade några bekanta därinne som funderade på att köpa dator, och jag tyckte att dom skulle vänta på att Jocke blev ledig som säljare så att han kunde hjälpa dem. Trots att dom var på väg att åka till en annan affär så inväntade dom faktiskt Jocke och köpte sig också en riktigt fin dator. Jag tycker att jag bara var hjälpsam, och inte alls påverkade på något sätt...

Sen så kom det en kompis till Jocke som skulle köpa en tvättmaskin, och snäll som jag är så sa jag att han fick vara före oss. Jerry blev smått frustrerad när han förstod att jag sagt att vi absolut inte hade någon brådska och minsann kunde vänta en stund. Stunden blev till cirka en timme, men vad gör inte en mamma för sina barn =)

Ikväll ska vi på nostalgikväll på Scandic, med 60-70-80-talsmusik. Man ska vara tidstypiskt klädd och jag fegar med en svart klassisk klänning och pärlhalsband, stora solglasögon och svart kuvertväska. Jerry däremot ska ta dom superläckra ljusbruna 70-talsbyxorna med broderad blomranka, som vi hittade på Myrorna i somras. Problemet är bara att min mamma nog har rätt. Han har blivit tjock och byxorna sitter som ett ålskinn på kroppen. Men med en tajt 70-talsskjorta som hänger utanpå så säger jag bara: John Travolta - släng dig i väggen, här kommer den nya discokungen.

Ha en skön helg. Kram Anki

Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha du är verkligen en riktigt snäll o omtänksam mamma, inkastande mamma det har jag aldrig hört förut:)

2009-11-26 @ 10:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0